ΕΥΡΩΤΑΣ ΕΛΟΥΣ 1929

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩΤA ΕΛΟΥΣ

Ο 1ος ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ & ΚΥΠΕΛΛΟΥΧΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Υπό τήν έπωνυμίαν άθλητική καί ποδοσφαιρική ένωσις ¨Εύρώτας¨ ίδρίθει είς Έλος τήν 1η Όκτώβρίου 1929.

Είς τό πρωτοδικείο Σπάρτης έστάλει είς τριπλούν καταστατικόν πρός έγκρισιν τήν 10η Ίουλίου1930.

Τό πρωτοδικείον Σπάρτης διά τής ύπ αριθ 699/26-9-1930 αποφάσεώς του άνεγνώρισε τόν Έυρώτα,ύπό τήν έπωνυμίαν

άθλητική καί ποδοσφαιρική ένωσις ¨Εύρώτας¨ μέ έδρα τό Δουραλή Τ.Δ. Έλους.

Ήμερομηνία άντιγράφου άποφάσεως 1-10-1930

Πρόεδρος :Θεόδωρος Ζαχαράκος,Γ. Γραμματεύς: Γεώρ. Χριστοφοράκος

Ίδριτικά μέλη : Αν. Παστελής ,Χρύσ.Παπανάκος,Ιωαν.Παστελής,Σταύρος Χαρακάκος,Διονύσιος Καμπάς,(όνομα δισανάγνωστο),Γεώρ. Γεωργόπουλος,Κ. Γεωργόπουλος

ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΤΡΟΠΑΙΩΝ:

Πρωταθλήματα:1967,1969-1970,-1978-1979,1983-1984,1991-1992,1994-1995

Κύπελλα :1969,1969-1970,1971-1972,1973-1974,1986-1987,1994-1995,

1995-1996,1996-1997

Πρωταθλήματα β΄:1976,1999-2000,2002-2003,2013-2014.

ΣΥΜΕΤΟΧΕΣ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΡΑΣΙΤΕΧΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ:1979-80,1984-85.Δ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:1992-93,1993-94,1995-96,1996-97,1997-98(2ος)

Ο Ευρώτας Έλους είναι η πρώτη ομάδα σε συμμετοχές στην Α κατηγορία Λακωνίας και δεν έχει υποβιβαστεί ποτέ σε κανονική αγωνιστική περίοδο υπό ομαλές συνθήκες. Έχει γιά έδρα του από τις 8-9-1963 το Γήπεδο Έλους ΄ Βασίλειος Μιχελάκος΄το οποίο διαθέτει χόρτο απο το 2004,Κερκίδες 500 θέσεων(το 2ο γήπεδο με τσιμεντένιες κερκίδες αυτής της χωρητικότητας,που στην ουσία είναι μεγαλύτερη των 500 θέσεων) με φωτισμό(Ο 1ος επίσημος ποδοσφαιρικός αγώνας στην Λακωνία με φωτισμό έγινε στο γήπεδο του Έλους..φυσικά η μια ομάδα ήταν ο Ευρώτας και είναι το 2ο γήπεδο της Λακωνίας με φωτισμό!).Τα Χρώματα της ομάδος ειναι ερυθρόλευκα, δεύτερο χρώμα μπλε-άσπρο.

Ο Ευρώτας Έλους είναι η μοναδική ομάδα που δεν έχει αλλάξει ποτέ την ονομασία της,δεν έχει διαλυθεί ποτέ,ενώ..., κάνει σέντρα από την ίδρυση και συμμετοχή των ομάδων της Λακωνίας στην Ε.Π.Σ. Μεσσηνίας- Λακωνίας.

Live Skcorer

ΕΥΡΩΤΑΣ ΕΛΟΥΣ 1929

ΓΑΙΑ ΕΝ ΕΛΕΙ

Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

Ο ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΠΑΝΕΦΕΡΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κάθε πέρυσι και... καλύτερα για την πλατεία Ομονοίας

Ο χριστουγεννιάτικος στολισμός της πλατείας είναι μια μεγάλη αναπαράσταση της φάτνης που δεν έχει προκαλέσει τα καλύτερα σχόλια«Δυστυχώς, ό,τι και να βάλεις πάνω στην Ομόνοια θα είναι χάλια. Η πλατεία οδεύει από το κακό στο χειρότερο»... Η Φωτεινή Παρλαβάτσα δουλεύει οκτώ χρόνια στην Ομόνοια και έχει ζήσει από κοντά την πλέον πρόσφατη φάση μιας πλατείας που έχει γίνει πολλές φορές πειραματόζωο.

Ο χριστουγεννιάτικος στολισμός της πλατείας είναι μια μεγάλη αναπαράσταση της φάτνης που δεν έχει προκαλέσει τα καλύτερα σχόλια
Εχοντας αλλάξει τρία ονόματα και τουλάχιστον εννέα μορφές, η Ομόνοια, εκ των αρχαιοτέρων πλατειών της πόλης, ακόμη ψάχνει τον βηματισμό της ενάμιση αιώνα και πλέον μετά τη δημιουργία της.
Τις τελευταίες ημέρες ο χριστουγεννιάτικος στολισμός της ?μια μεγάλη αναπαράσταση της φάτνης? έδωσε τροφή για αρνητικά σχόλια από μερίδα επιχειρηματιών, διερχομένων και ανθρώπων της ευρύτερης γειτονιάς, φέρνοντας στο φως την ανάγκη όσων δραστηριοποιούνται εκεί για περισσότερο χρώμα, καλύτερη ασφάλεια και πρωτοποριακές ιδέες αναζωογόνησης.
«Βρίσκω κιτς τον στολισμό της πλατείας», λέει η Αλ. Χρυσικού που εργάζεται σε καφέ της πλατείας «Ο στολισμός είναι απογοητευτικός και η πορεία της πλατείας φθίνουσα», σχολιάζει ο Γιώργος Δούρος, υπεύθυνος του καφεκοπτείου στη γωνία με την 3ης Σεπτεμβρίου. «Αν η ατμόσφαιρα ήταν πιο εορταστική θα βοηθούσε την εμπορική κίνηση», προσθέτει ο Σωτήρης Λάμπρου, στέλεχος γνωστής αλυσίδας με αρτοσκευάσματα που άνοιξε πρόσφατα κατάστημα στην περιοχή.
«Βρίσκω κιτς τον στολισμό της πλατείας», λέει η Αλ. Χρυσικού που εργάζεται σε καφέ της πλατείας
«Ο στολισμός της Ομόνοιας είναι πολύ φτωχός και δεν αξίζει σε μια πλατεία που έχει υποφέρει τόσα και ο εμπορικός της κόσμος δεινοπαθεί», θα πει ο Δημήτρης Νικολακόπουλος, συντονιστής της Κίνησης Πολιτών Κέντρου Αθήνας.
Από την πλευρά τους, άνθρωποι του Δήμου Αθηναίων απαντούν πως η φάτνη της Ομόνοιας είναι η ίδια που χρησιμοποιείται κάθε χρόνο στον στολισμό της πόλης (πέρυσι είχε μπει στην πλατεία Κοτζιά) και οι κούκλες της προέρχονται από δωρεές. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε για την Ομόνοια φωτεινά στολίδια, τα οποία έπρεπε όμως να αγοραστούν.
Η πλατεία με τις μούσες Η Ομόνοια έχει αλλάξει μορφή μετά τα έργα για τον σταθμό του Ηλεκτρικού το 1930. Στο κέντρο της κατασκευάζονται περίπτερα για τους ανθοπώλες, ενώ περιμετρικά τοποθετούνται οκτώΗ πλατεία με τις μούσες
Η Ομόνοια έχει αλλάξει μορφή μετά τα έργα για τον σταθμό του Ηλεκτρικού το 1930. Στο κέντρο της κατασκευάζονται περίπτερα για τους ανθοπώλες, ενώ περιμετρικά τοποθετούνται οκτώ Μούσες (η Καλλιόπη που... περίσσεψε τοποθετήθηκε πάνω από τα δημόσια ουρητήρια, συνδέοντας μαζί τους το όνομά της) κάτω από τσιμεντένιους κίονες-αεραγωγούς. Εξι χρόνια μετά απομακρύνθηκαν.
Τελικά προκρίθηκε το να μπει η φάτνη κι εντός των επόμενων ημερών προβλέπεται να ανάψουν και τα φωτεινά στοιχεία της. Αρκεί να αποφευχθούν τα... παρατράγουδα, αφού έχει ήδη βανδαλιστεί ο ένας μάγος.
Το ιστορικό
Το ζήτημα του στολισμού έφερε στην επιφάνεια τα χρονίζοντα προβλήματα μιας πλατείας που έγινε καθρέφτης της τρέχουσας οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.

Ως πλατεία Ανακτόρων σχεδιάστηκε ορθογώνια στο δεύτερο τέταρτο του 19ου αιώνα από τους Κλεάνθη και Σάουμπερτ.
 Εμφανίζεται το σιντριβάνι
Η καρτ ποστάλ με την Ομόνοια στις αρχές της δεκαετίας του ’60, με τους κινηματογράφους, τα θέατρα, τα ζαχαροπλαστεία και, φυσικά, το σιντριβάνι σε σχέδια του γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου, αποτυπώνει την αισιοδοξία της εποχής. Ο κινηματογράφος «Κοτοπούλη» είχε ανεγερθεί τη δεκαετία του ’30 και στα τέλη του ’60 κατεδαφίστηκε για να χτιστεί το ξενοδοχείο «La Mirage».
Κατέληξε λίγο αργότερα κυκλική ως πλατεία Οθωνος, αφού τα ανάκτορα χτίστηκαν στο Σύνταγμα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1860 θα πάρει το τελικό της όνομα και θα ξεκινήσει μια μαραθώνια διαδρομή σε μονοπάτια κοσμικά και λαϊκά μαζί, με ιστορικά στέκια και διαδοχικές μεταμορφώσεις που είχαν απ' όλα, σιντριβάνια, φοίνικες, μούσες, μοντέρνα γλυπτά, τρύπες του μετρό κ.ά.
Η τελευταία ανάπλαση, πριν από τους Ολυμπιακούς του 2004, άφησε πίσω της έναν οδικό κόμβο με πολύ γκρίζο άνυδρο μπετόν και μπόλικη κριτική.
 Ο Δρομέας λαμβάνει (προσωρινά) θέση
Το 1988 η Ομόνοια αλλάζει για άλλη μία φορά μορφή φιλοξενώντας το εμβληματικό πλην αμφιλεγόμενο γλυπτό του Κώστα Βαρώτσου. Ο Δρομέας, ένα από τα πρώτα μεγάλα και μοντέρνα γλυπτά της πρωτεύουσας, τοποθετήθηκε στο κέντρο της πλατείας για να ατενίζει την περιοχή όπου έζησε ο Σπύρος Λούης. Τα έργα του μετρό, την επόμενη δεκαετία, θα τον εκτοπίσουν στην περιοχή του Χίλτον και θα σημάνουν μια νέα περίοδο για την πολύπαθη Ομόνοια.
Από πλευράς εγκληματικότητας και ασφάλειας η κατάσταση μπορεί να έχει βελτιωθεί, τα «τραπεζάκια έξω» μπορεί να αποδίδουν "τουλάχιστον την ημέρα" βελτιώνοντας την εικόνα, οι υποσχέσεις για αξιοποίηση των ιστορικών κτιρίων (πολιτιστικά κέντρα, κυψέλες επιχειρηματικότητας, ξενώνες νέων) και οι φήμες για ενδιαφέρον από επενδυτές μπορεί να δίνουν και να παίρνουν.
Οι άνθρωποι όμως που ζουν στην καθημερινότητά τους την πλατεία ζητούν στήριξη και περαιτέρω επεμβάσεις (ανάπλαση, τουριστικό περίπτερο κ.ά.), ιδίως μετά τα τελευταία προβλήματα στη χρηματοδότηση του Rethink Athens. «Θεωρούμε πως η πλατεία έχει πολλές προοπτικές. Αρκεί να στηριχτεί και από τον δήμο και από την κυβέρνηση», καταλήγει ο κ. Λάμπρου.
Γιάννης Φώσκολος
Φωτό: Γρηγόρης Χρυσοχοΐδης

Πηγή:ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.